04.05.2006

I slekt anmeldt i Stavanger aftenblad

Erik Lodén har anmeldt I slekt under overskrifta "Poeten som slektsgransker". Han identifiserer "rytmen" og mener boka er i slekt med Terje Dragseths siste samling. Også denne anmelderen innrømmer poeten et utvilsomt "talent", men "rølpet" tilfredsstiller ikke 100% (på hi side griper jeg meg i å spørre hva "varme" betyr):

"Umiddelbart virker I slekt som en morsom, frekk og rølpete diktsamling. Men i lengden tilfredsstiller den ikke helt - fordi det inntrykket som altfor ofte fester seg, er at jeg gulpa vokalstoff / spytta diftonger og skumma med kjeften / bare for å tøffe meg. Styrken her er at ironien også fremtrer som selvironi, som jo alltid er et elskverdig trekk, men jeg griper meg i å savne mer varme. Talentet er det imidlertid ingen grunn til å tvile på"